Menu
A+ A A-

Ποια η αλήθεια για τα φωτοβολταϊκά  σε γη υψηλής παραγωγικότητας στη Θεσσαλία;

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

 

ΘΕΜΑ: Ποια η αλήθεια για τα φωτοβολταϊκά σε γη υψηλής παραγωγικότητας στη Θεσσαλία;

Η ενεργειακή ανεξαρτησία κατέστη στόχος υψηλής προτεραιότητας για τη χώρα μετά και τις οικονομικές επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης στην Ευρώπη. Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), με τα σαφή τους πλεονεκτήματα, αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος σε αυτή την προσπάθεια.

Ωστόσο, αγρότες και κτηνοτρόφοι κρούουν εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες στην πρωτογενή παραγωγή από την ανεξέλεγκτη αδειοδότηση φωτοβολταϊκών πάρκων. Η πολιτεία, προκειμένου να προστατέψει τον πρωτογενή τομέα από αυτόν τον κίνδυνο έχει θεσπίσει κανόνες, όπως τον ορισμό ανώτατου ορίου που δεν ξεπερνά το 1% για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών σε γη υψηλής παραγωγικότητας.

Παρ’ όλα αυτά, όμως, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Δημήτρης Κουρέτας, και τα οποία δημοσιεύτηκαν και στα τοπικά ΜΜΕ της Λάρισας (15.09.2024), έχει δοθεί άδεια για εγκατάσταση ΑΠΕ σε 374 χιλιάδες στρέμματα, που αποτελούν το 8,4% της καλλιεργήσιμης γης στον κάμπο. Ήδη έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά σε 40 χιλιάδες στρέμματα γης υψηλής παραγωγικότητας, καλύπτοντας σχεδόν το όριο του 1% που θέτει η νομοθεσία, δηλαδή, τα 44 χιλιάδες στρέμματα για τη Θεσσαλία.

Επιπροσθέτως, έχουν δει το φως της δημοσιότητας αντιδράσεις αγροτών και κτηνοτρόφων από τους δήμους Φαρσάλων, Τυρνάβου, Κιλελέρ και Ελασσόνας, που εκφράζουν έντονες ανησυχίες για την δέσμευση γεωργικής γης και βοσκοτόπων για φωτοβολταϊκά, αλλά και την απειλή υπέρβασης του ορίου του 1% της γης υψηλής παραγωγικότητας.

Στον πυρήνα αυτών των διαμαρτυριών τίθεται η ανάπτυξη του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα, ο οποίος αντιμετωπίζει, ήδη, ζητήματα βιωσιμότητας με την αύξηση του κόστους παραγωγής. Ειδικά στη Θεσσαλία, την καρδιά του πρωτογενούς τομέα, η οποία δεν έχει ανακάμψει πλήρως από τις ζημιές των περυσινών πλημμυρών, η αυξητική τάση για εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, ειδικά πάρκων ισχύος ≤1MW σε γη υψηλής παραγωγικότητας, προβληματίζει έντονα, καθώς υπονομεύει το μέλλον της αγροτικής παραγωγής και εν τέλει θέτει σε αμφισβήτηση τις κατευθύνσεις για πράσινη ανάπτυξη.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής (29.09.24), με τίτλο «Γκρίζες άδειες στον κάμπο των φωτοβολταϊκών», που, όπως υποστηρίζει, στηρίζεται σε στοιχεία της περιφέρειας «έχουν ήδη εντοπιστεί 12 περιπτώσεις που το 2021 είχε δοθεί γνωμοδότηση ότι επρόκειτο για γη χαμηλής παραγωγικότητας, ενώ επρόκειτο για εκτάσεις που προήλθαν από αναδασμούς (κάτι που σχεδόν εξ ορισμού συνεπάγεται την υψηλή παραγωγικότητα). Οι υπηρεσίες εκτιμούν ότι οι περιπτώσεις που θα έρθουν στο φως θα είναι πολλές δεκάδες, καθώς αυτές οι 12 προέκυψαν μέσα από έναν σύντομο δειγματοληπτικό έλεγχο. Το ερώτημα που προκύπτει βέβαια είναι γιατί δίνονταν οι ψευδείς βεβαιώσεις, αν δηλαδή υπήρχε οικονομικό αντικείμενο ή πολιτική πίεση στους υπαλλήλους κάτι που μόνο μέσω δικαστικής έρευνας μπορεί να διαπιστωθεί».

 

Εύλογα, λοιπόν, οι διαμαρτυρόμενοι, ζητούν να υπάρξουν έλεγχοι και βελτιώσεις στην κείμενη νομοθεσία ώστε να διασφαλίζεται η προστασία της παραγωγικής γης, ειδικά της γης υψηλής παραγωγικότητας στην Θεσσαλία, και η επέκταση των ΑΠΕ να μην εμποδίζει, άλλα να χρησιμοποιείται για να τονώσει την ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Ισχύουν οι καταγγελίες του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας για την αδειοδότηση ΑΠΕ του 8,4% της καλλιεργήσιμης γης στον Θεσσαλικό κάμπο και σε πόσα στρέμματα γης, έως τώρα, υψηλής παραγωγικότητας στον νομό Λάρισας και στη Θεσσαλία έχουν εγκατασταθεί φωτοβολταϊκά πάρκα και για πόσα ακόμα υπάρχουν εκκρεμείς αιτήσεις;

2. Είναι νόμιμοι οι αποχαρακτηρισμοί γης υψηλής παραγωγικότητας στη Θεσσαλία και αν όχι τι προτίθεστε να πράξετε γι’ αυτό, και εν γένει σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να διαφυλαχθούν οι καλλιεργήσιμες και βοσκήσιμες εκτάσεις και ιδιαίτερα οι εκτάσεις της γης υψηλής παραγωγικότητας από την άκρατη επέκταση των ΑΠΕ φωτοβολταϊκών πάρκων;

Αθήνα, 14 Οκτωβρίου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

 

Read more...

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΩΝ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


ΘΕΜΑ: ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΓΡΟΤΩΝ ΓΙΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΣΕ ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

Οι πλημμύρες πριν ένα χρόνο στη Θεσσαλία δημιούργησαν σοβαρότατες ζημιές στις υποδομές της πρωτογενούς παραγωγής. Ειδικά στην περιοχή της Κάρλας, χιλιάδες στρέμματα γης πλημμύρισαν επί μακρόν, χάθηκαν παραγωγές, δίκτυα άρδευσης και υποδομές ρευματοδότησης καταστράφηκαν ολοσχερώς και κατά συνέπεια δημιουργήθηκαν προβλήματα με οφειλές των αγροτών προς την ΔΕΗ.
Προς αρωγή των πληγέντων η πολιτεία, πέραν των αποζημιώσεων, φρόντισε να διευθετήσει τις οφειλές από ρεύμα που χρησιμοποιείται για άρδευση με ΚΥΑ με τίτλο «Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών των καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας πληγεισών περιοχών από τις πλημμύρες Σεπτεμβρίου 2023», ΦΕΚ B' 3162/04.06.2024.
Όμως, τον τελευταίο καιρό αγρότες των παρακάρλιων περιοχών διαμαρτύρονται διότι ενώ οι κατεστραμμένες αρδευτικές παροχές τους δεν είναι ακόμη σε λειτουργία, και παρότι έχουν εξοφλήσει τις περυσινές οφειλές τους, λαμβάνουν λογαριασμούς της ΔΕΗ ως έναντι για περίοδο κατανάλωσης από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Σεπτέμβριο του 2024.
Σύμφωνα με το άρθρο 3 «Διαδικασία ένταξης δικαιούχων στη ρύθμιση» της ανωτέρω ΚΥΑ, δίνονταν το δικαίωμα ρύθμισης οφειλών για παροχές αποκλειστικά για σκοπούς άρδευσης, με ηλεκτρονική αίτηση σε ειδική διαδικτυακή πύλη του ΔΕΔΔΗΕ από την 10.06.2024 έως και την 15.07.2024. Ωστόσο, οι συνεπείς πλημμυροπαθείς αγρότες που είχαν ήδη εξοφλήσει τις οφειλές τους πριν την έκδοση της ΚΥΑ, για καταναλώσεις μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023, δεν είχαν κάποιο προφανή λόγο να ακολουθήσουν την διαδικασία του άρθρου 3. Συνεπώς, λαμβάνοντας λογαριασμούς με χρεώσεις που αφορούν περίοδο μετά τον Daniel, και εφόσον οι παροχές τους δεν έχουν αποκατασταθεί ακόμη, αντιδρούν έντονα.
Επίσης, υφίστανται διαμαρτυρίες αγροτών για την αποστολή λογαριασμών ρεύματος με προσαυξήσεις για πλημμυρισμένες αρδευτικές παροχές και περίοδο κατανάλωσης, που περιλαμβάνει το χρονικό διάστημα που οι παροχές αυτές είναι κατεστραμμένες.
Σε κάθε περίπτωση, και αναγνωρίζοντας τις προσπάθειες του κράτους να αμβλύνει τις οικονομικές επιπτώσεις από τις πλημμύρες, ζητούν παρεμβάσεις που θα ξεκαθαρίζουν την κατάσταση και θα τους απαλλάξουν από χρεώσεις ρεύματος σε αρδευτικές παροχές που λόγω των πλημμυρών δεν έχουν ακόμη αποκατασταθεί.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να διαγραφούν οι προκλητικές χρεώσεις ρεύματος και οι προσαυξήσεις σε μη αποκατεστημένες αρδευτικές παροχές, οι οποίες έχουν εξοργίσει τους αγρότες των παρακάρλιων περιοχών, όπου τα δίκτυα άρδευσης και υποδομές ρευματοδότησης καταστράφηκαν ολοσχερώς;

Αθήνα, 3 Οκτωβρίου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Απροστάτευτη η περιουσία των δανειοληπτών, εγγυητών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς : Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κ. Χατζηδάκη

Θέμα : «Απροστάτευτη η περιουσία των δανειοληπτών, εγγυητών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων»

Η μεταβίβαση των δανείων εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων έλυσε το χρόνιο πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων για τις τράπεζες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, δάνεια ύψους 86,96 δις ευρώ βρίσκονται πλέον σε funds.

Ωστόσο το ίδιο δεν συνέβη με τους δανειολήπτες, οι οποίοι έχοντας απέναντί τους πλέον κερδοσκοπικές ιδιωτικές επιχειρήσεις με έδρα εκτός Ελλάδος και όχι τις εγχώριες τράπεζες βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο του πλειστηριασμού της περιουσίας τους και κυρίως της κατοικίας τους που δείχνει να είναι η βασική προτεραιότητα των funds για την απόκτηση κερδών.

Η τιτλοποίηση των απαιτήσεων αυτών διέπεται από τις διατάξεις του ν. 3156/2003. Επί της ουσίας πρόκειται για μία σύγχρονη μορφή χρηματοδότησης για τις τράπεζες και επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση στοιχείων του ενεργητικού τους. Στοιχεία του ενεργητικού της τράπεζας, τα οποία αξιοποιούνται στο πλαίσιο της τιτλοποίησης είναι οι απαιτήσεις της τελευταίας από τη χορήγηση των δανείων σε πελάτες της (δανειολήπτες).

Η τράπεζα, μέσω της τιτλοποίησης απαιτήσεων, αντί να αναμένει έσοδα από τη μηνιαία αποπληρωμή των δανείων, προχωρά στη διαδικασία της τιτλοποίησης απαιτήσεων, προκειμένου να αντλήσει άμεσα κεφάλαια από τις διεθνείς αγορές. Με τον τρόπο αυτό, η τράπεζα προχωρά στην πώληση των δανείων σε μία εταιρεία ειδικού σκοπού (special purpose vehicle-FlJND) και στην πραγματικότητα απαλλάσσει τους ισολογισμούς της από τα δάνεια αυτά, τα περισσότερα των οποίων είναι "κόκκινα". Η δε διαχείριση των δανείων, όπως ρύθμιση, διενέργεια πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης και εκκαθάρισης έχει ανατεθεί σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις.

Η διαχρονική προσπάθεια του νομοθέτη να θεσπίσει ένα πλαίσιο εξώδικης διευθέτησης των οφειλών για την αποφυγή της εκποίησης της ιδιωτικής περιουσίας δεν έφερε απτά και ουσιαστικά αποτελέσματα προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως αναφέρεται και στο από 17-5-2024 δελτίο τύπου της Ένωσης Εταιριών Διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις οι υπό διαχείριση οφειλές ανέρχονται σε συνολικό ύψος άνω των 90 δισεκατομμυρίων ευρώ και αφορούν 2.271.548 οφειλέτες.

Ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών δεν στάθηκε αρωγός σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις λόγω και της ακατανόητης άρνησης κυρίως των εταιριών διαχείρισης να συμμετέχουν ενεργά στην προβλεπόμενη διαδικασία και μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά από πλείστες και επίμονες πιέσεις των αρμοδίων έδειξε κάποια μικρή ανοδική θετική πορεία. Η υποχρεωτικότητα ρύθμισης για τους ευάλωτους οφειλέτες και όσους έχουν αναπηρία άνω του 67% σαφώς ήταν ένα θετικό βήμα του νομοθέτη. Ωστόσο, τα στενά κριτήρια ευαλωτότητας καταλείπουν την πλειοψηφία των δανειοληπτών χωρίς ουσιαστική προστασία. Εκτός αυτού, οι έτερες δικαστικές διαδικασίες της πτώχευσης που μπορεί να υπαχθεί ο δανειολήπτης δεν συνεπάγονται προστασία της κύριας κατοικίας

Μάλιστα κατά την διαδικασία ρύθμισης οφειλών μέσω εξωδικαστικού μηχανισμού, μετά την οριστική υποβολή της αίτησης, μέσω του υπολογιστικού του εργαλείου ετοιμάζεται η πρόταση και αντιπρόταση ρύθμισης των οφειλών. Ο οφειλέτης σε αντίθεση με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει την πρόταση ή την αντιπρόταση ρύθμισης, εφόσον το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα απορρίψει αυτές (πρόταση — αντιπρόταση), ώστε να δύναται να προστατευτεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Επιπρόσθετα, νομοθετικό πλαίσιο που προστατεύει την πρώτη κατοικία των νοικοκυριών δεν υφίσταται.

Τελευταία καταγγέλθηκε δημοσίως με στοιχεία και μια άλλη τακτική. Η τράπεζα πουλά το δάνειο στο fund σε χαμηλή τιμή σε σχέση με την ονομαστική αξία του δανείου. Το fund με την σειρά του δια μέσω του servicer απαιτεί από τον δανειολήπτη την ονομαστική αξία του δανείου συν τους τόκους και εκπλειστηριάζει το ακίνητο - κατοικία. Την κατοικία αποκτά από τον πλειστηριασμό μια εταιρία real estate με όμοια ονομασία με το fund που αγόρασε το δάνειο είναι μονοπρόσωπη ανώνυμη εταιρία με μοναδικό εταίρο την ίδια την τράπεζα που μεταβίβασε το δάνειο. Κατ' αυτόν τον τρόπο η τράπεζα εξασφαλίζει τα κέρδη των funds που δεν φορολογούνται στην Ελλάδα. Σε όλη αυτήν την διαδικασία ο δανειολήπτης βρίσκεται νομικά απροστάτευτος και χωρίς δικαίωμα να παρέμβει χάνοντας την κατοικία του.

Στο πλαίσιο, που διέπει τη σχέση δανειολήπτη και εταιρεία διαχείρισης, συναντώνται επίσης και τα κάτωθι φαινόμενα:

Υπερβολική καθυστέρηση στην εξέταση αιτημάτων εξωδικαστικής ρύθμισης, χωρίς να υπάρχει καλόπιστη αναστολή μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης. Πολλές φορές η εξέταση ενός

αιτήματος υπερβαίνει και τους 6 μήνες, ενώ ο δανειολήπτης βρίσκεται ενώπιον σοβαρού ενδεχομένου (η και τετελεσμένου) απώλειας κύριας κατοικίας.
Δυσμενείς όρους αποπληρωμής με υποχρέωση προκαταβολής σε εξοντωτικά επίπεδα, ακόμα και της τάξεως του 30% - 40% της οφειλής ενάντια στο άρθρο 281 ΑΚ. Ως δικαιολογία διαρκώς παρουσιάζεται η πολιτική του επενδυτή.
Έλλειψη έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης στον κάθε δανειολήπτη για το υπόλοιπο της οφειλής του, ούτε καν για την αναπροσαρμογή της δόσης, ένεκα διακυμάνσεων των επιτοκίων. Ως αποτέλεσμα, πολλοί δανειολήπτες, είτε έχουν υπαχθεί στον 3869/2010 , είτε μη, ενώ πληρώνουν τη δόση τους προσηκόντως λαμβάνουν επιστολές ότι υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σε σχετική περίπτωση, οι δανειολήπτες δεν ενημερώνονται ποτέ από τις εταιρείες είσπραξης για τη φύση της οφειλής, αλλά μόνο την ύπαρξης της χωρίς να τη δικαιολογούν.
Έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ τμημάτων ρυθμίσεων και νομικών τμημάτων. Ενώ πολλοί δανειολήπτες έχουν δικαιωθεί δικαστικά με ανακοπές κατά διαταγών πληρωμής και κατασχέσεων, οι εκπρόσωποι των εταιρειών διαχείρισης για τις ρυθμίσεις το αγνοούν και επιμένουν στο ενδεχόμενο της εκτέλεσης κατά της περιουσίας του δανειολήπτη.
Καθυστέρηση στην απάντηση και μη συμμετοχή των εταιρειών διαχείρισης στο νέο μηχανισμό της πλατφόρμας εξωδικαστικού μηχανισμού ν.4738/2Ο2Ο, παρά μόνο αν είναι ευάλωτοι δανειολήπτες.

Λαμβάνοντας υπόψιν, ότι όλη αυτή η κατάσταση υπονομεύει επικίνδυνα την κοινωνική ειρήνη και συνοχή, κ. Υπουργέ ερωτάστε:


1. Από τις ρυθμίσεις που επιτεύχθηκαν μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού πόσες αφορούν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και πόσες εξ αυτών αφορούν οφειλέτες ευάλωτους και άτομα με αναπηρία;

2. Θα νομοθετηθεί το δικαίωμα του οφειλέτη να λαμβάνει γνώση της πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης των οφειλών του που σχεδιάζει το υπολογιστικό εργαλείο του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών;

3. Θα καταστήσετε υποχρεωτική την συμμετοχή τραπεζών και servicers στις προβλεπόμενες διατάξεις του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών με εχέγγυα πραγματοποίησης ρυθμίσεων για τους δανειολήπτες;

4.Θα καταστήσετε υποχρεωτική κάποια προδικασία πριν την επιβολή κατάσχεσης;

5. Θα ρυθμίσετε την προστασία της πρώτης κατοικίας κατά τρόπο ώστε να προστατευθεί όσο τον δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός δανειοληπτών;

6. Θα ελεγχθεί η καταγγελθείσα τακτική εκ μέρους των τραπεζών να εξασφαλίζουν τα κέρδη των funds αποκτώντας από τους πλειστηριασμούς τις κατοικίες των δανειοληπτών;

7.Προτίθεστε να προχωρήσετε στη δημιουργία κοινής ηλεκτρονικής πλατφόρμας για όλα τα funds, η οποία θα εποπτεύεται από το Υπουργείο και θα απαντούν υποχρεωτικά έναντι της κύρωσης της αφαίρεσης άδειας λειτουργίας;

 

Αθήνα, 17 Σεπτεμβρίου 2024

 

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Αραμπατζή Φωτεινή

Βλάχος Γιώργος

Γιόγιακας Βασίλειος

Δαβάκης Θανάσης

Κακλαμάνης Νικήτας

Καραμανλή Άννα

Καράογλου Θεόδωρος

Μπουκώρος Χρήστος

Σαλμάς Μάριος

Στυλιανίδης Ευριπίδης

Χαρακόπουλος Μάξιμος

Read more...

Συντάξεις χηρείας δυο ταχυτήτων

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΘΕΜΑ: Συντάξεις χηρείας δυο ταχυτήτων

Με την σταδιακή υπέρβαση της υπερδεκαετούς κρίσης κατέστη δυνατή η σταδιακή επάνοδος στην κανονικότητα των ετήσιων αυξήσεων μισθών και συντάξεων, που αναμένουμε να είναι πιο γενναίες όσο βελτιώνονται οι οικονομικοί δείκτες. Ωστόσο, εξακολουθεί να παραμένει μια κραυγαλέα αδικία μεταξύ των δικαιούχων συντάξεων χηρείας. Συγκεκριμένα, εξακολουθεί να υφίσταται άνιση μεταχείριση μεταξύ όσων δικαιούνται σύνταξη χηρείας, πριν και μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4389/2016), ειδικά για τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα.
Όπως επισημαίνουν, μετά τη θέσπιση του νόμου τον Μάιο του 2016, το επιζών μέλος ενός ζευγαριού με εργασία στο δημόσιο δικαιούται το 70% της σύνταξης ή του ποσού που θα δικαιούτο ο θανών, για 3 χρόνια, ενώ για τα υπόλοιπα χρόνια μετά την 3ετία δικαιούται το 35% (δηλαδή το 50% του 70%) της σύνταξης ή του ποσού που θα δικαιούτο ο θανών. Επίσης, προβλέπεται ότι το κατώτατο ποσό της συντάξεως χηρείας δεν θα είναι κάτω από τα 400 ευρώ. Δηλαδή, αν το 35% αντιστοιχεί στο ποσό των 300 ευρώ, ο ή η δικαιούχος λαμβάνει 400 ευρώ ως ελάχιστη σύνταξη χηρείας.
Αντιθέτως, για τα επιζώντα μέλη ζευγαριών που εργάζονταν στο δημόσιο και χήρεψαν πριν τον νόμο Κατρούγκαλου, η νομοθεσία προβλέπει να λαμβάνουν το 25% της σύνταξης ή του ποσού που θα δικαιούτο ο θανών ή η θανούσα, χωρίς την πρόβλεψη ενός κατώτατου ποσού. Το αποτέλεσμα είναι να υφίστανται περιπτώσεις –όπως για παράδειγμα όταν ο θάνατος επήλθε σε νεαρότερη παραγωγική ηλικία- που η σύνταξη χηρείας είναι πολύ χαμηλή, κάτω ακόμη και από τα 200 ευρώ.
Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι, οι ασφαλιστικές εισφορές του χήρου ή της χήρας από την εργασία του/της δεν μετρούν για τη σύνταξή του/της από την ημερομηνία λήψης της σύνταξης χηρείας και μετά, παρότι οι ασφαλιστικές κρατήσεις γίνονται κανονικά.
Τα παραπάνω κάνουν αντιληπτή την ανάγκη διόρθωσης των διατάξεων που επιφέρουν σημαντικές διαφορές στις απολαβές χηρείας των εναπομεινάντων συζύγων που προηγούνται χρονικά του εν λόγω νόμου, δημιουργώντας συντάξεις χηρείας δυο ταχυτήτων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

Προτίθεσθε να διορθώσετε την αδικία για τις συντάξεις χηρείας που αφορούν θανόντες ή θανούσες πριν από τη θέσπιση του νόμου 4389/2016 και οι σύζυγοι δικαιούχοι της σύνταξης εργάζονται στο δημόσιο, ώστε και αυτοί ή αυτές να λαμβάνουν το κατώτατο προβλεπόμενο ποσό των 400 ευρώ, όπως προβλέπεται για τις συντάξεις χηρείας που αφορούν θανόντες ή θανούσες μετά τη θέσπιση του νόμου;

Αθήνα, 16 Σεπτεμβρίου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Αξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου των λαϊκών αγορών και βελτιώσεις στη λειτουργικότητά τους

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Θέμα: Αξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου των λαϊκών αγορών και βελτιώσεις στη λειτουργικότητά τους

Οι λαϊκές αγορές αποτελούν σημαντικό κόμβο για την προμήθεια του ελληνικού νοικοκυριού με φρέσκα τρόφιμα πρώτης ανάγκης και η εύρυθμη λειτουργία τους εξυπηρετεί και τους καταναλωτές, αλλά και τους παραγωγούς αγρότες, που διαθέτουν άμεσα τα προϊόντα τους.
Ωστόσο, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Παραγωγών Λαϊκών Αγορών Θεσσαλίας, διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας δημιουργούν προσκόμματα στο επάγγελμά τους, όπως την έκδοση νέων αδειών για την είσοδο νέων παραγωγών και την κάλυψη των κενών θέσεων στις λαϊκές.
Πιο συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία επισημαίνει ότι από την ψήφιση του νόμου 4849/21 και μετά, δεν έχει εκδοθεί κάποια προκήρυξη για την είσοδο νέων παραγωγών στις λαϊκές αγορές της Θεσσαλίας. Το γεγονός αυτό, αφενός αποθαρρύνει τους νέους ενδιαφερόμενους παραγωγούς και αφετέρου δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των λαϊκών αγορών, αφού οι αποχωρήσαντες παραγωγοί δεν είναι δυνατόν να αντικατασταθούν. Στην πράξη, στην επαρχία, η πλειονότητα των παραγωγών που διαθέτει τα προϊόντα του είναι μικροί παραγωγοί, με μικρές ποσότητες εποχιακών φρέσκων προϊόντων, οι οποίες εξαντλούνται συνήθως γρήγορα. Η υπάρχουσα νομοθεσία, που προβλέπει την έκδοση νέων αδειών και την κάλυψη των κενών με προκήρυξη από την Περιφέρεια και όχι από τον Δήμο, πρακτικά δεν συμβάλει στην ευελιξία που απαιτείται ώστε η λαϊκή αγορά σε κωμοπόλεις ή ακόμη και στις επαρχιακές πόλεις, να προσφέρει ποικιλία φρέσκων προϊόντων, άρτια εξυπηρέτηση στον καταναλωτή, αλλά και οικονομική διέξοδο στον εκάστοτε μικροπαραγωγό.
Συνεπώς, ζητούν μετά την τριετή εφαρμογή του Ν. 4849/2021 να υπάρξουν βελτιώσεις στο
θεσμικό πλαίσιο για να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά οι μικρότερου μεγέθους λαϊκές αγορές στην επαρχία. Άλλως, προτείνουν, ως πρακτικότερο μέτρο, την επαναφορά έκδοσης και θεώρησης των αδειών στην έδρα των δήμων που ανήκουν οι παραγωγοί, χωρίς εκπτώσεις στα δικαιολογητικά που προβλέπονται από τη νομοθεσία, καθώς, έτσι, θα βελτιωθεί η λειτουργικότητα της λαϊκής αγοράς και η προσφορά στον καταναλωτή, ενώ παράλληλα, θα διευκολυνθεί η είσοδος νέων παραγωγών, οι οποίοι εδώ και τρία χρόνια αναμένουν την έκδοση προκήρυξης.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1.Προτίθεστε, μετά την τριετή εφαρμογή του Ν. 4849/2021 για τις λαϊκές αγορές, να αξιολογήσετε την λειτουργικότητά του και να επανεξετάσετε το θεσμικό πλαίσιο για να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά οι λαϊκές αγορές στην επαρχία;
2.Εξετάζετε την επαναφορά έκδοσης και θεώρησης των αδειών των παραγωγών λαϊκών αγορών στην έδρα των δήμων που ανήκουν οι παραγωγοί;

Αθήνα, 13 Σεπτεμβρίου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος για Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο Λάρισας

Επίκαιρη Ερώτηση

προς τον υπουργό Εσωτερικών

Θέμα: Κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος για Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο Λάρισας

Αξιότιμε κύριε υπουργέ,

Η ίδρυση και λειτουργία Πρότυπου Γυμνασίου και Λυκείου στη Λάρισα υπήρξε ένα αίτημα χρόνων, για την υλοποίηση του οποίου, οι άνθρωποι που πιστέψαμε στην ανάγκη ανάδειξης του προτύπου της αριστείας, καταβάλαμε κάθε προσπάθεια για να το δούμε να γίνεται πραγματικότητα. Από την πρώτη στιγμή που θεσμοθετήθηκε εκ νέου η λειτουργία Προτύπων Σχολείων από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Βάσω Ζιάκα και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας κ. Νίκο Ζέρβα, προωθούσα συστηματικά, με δια ζώσης επαφές με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δημόσιες παρεμβάσεις, αλλά και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, το αίτημα της τοπικής μας κοινωνίας για την ίδρυση Πρότυπου Σχολείου και στην Λάρισα. Μάλιστα, εξαιτίας της ακατανόητης κωλυσιεργίας, αναγκάστηκα στις 15 Ιουνίου 2022, να θέσω το θέμα της ίδρυσης Προτύπου Σχολείου στον ίδιο τον πρωθυπουργό, σε συνάντηση που είχα μαζί του στο Μέγαρο Μάξιμου, ο οποίος και έδωσε εντολή στην τότε υπουργό Παιδείας να δρομολογήσει την ίδρυση του σχολείου.

Και γι’ αυτό σήμερα, ημέρα έναρξης του νέου σχολικού έτους, είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που μετά την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που υπεγράφη στις 31.01.24, το Πρότυπο Γυμνάσιο και το Πρότυπο Λύκειο Λάρισας υποδέχονται τους πρώτους μαθητές τους στην Α΄ τάξη αντιστοίχως.

Ωστόσο, παραμένει το μείζον πρόβλημα της έλλειψης κατάλληλων κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς τα Πρότυπα Σχολεία συστεγάζονται προσωρινά με το 2ο Γυμνάσιο-Λύκειο Λάρισας. Οι αίθουσες του συγκεκριμένου κτιρίου, όμως, όπως επισημαίνουν γονείς και καθηγητές, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες στην πλήρη ανάπτυξη και των τριών τάξεων του Προτύπου Γυμνασίου και Λυκείου.

Για τον λόγο αυτό και κατέθεσα στις 22 Μαΐου τ.έ. ερώτηση προς την προηγούμενη υπουργό Εσωτερικών, η οποία, όμως, δεν έτυχε απάντησης.

Εν τω μεταξύ, η αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας, με το α.π. 89290/Α2/01-08-2024 έγγραφό της, αποφάσισε να εγκρίνει τη συστέγαση των Πρότυπων Σχολείων με το 2ο ΓΕΛ Λάρισας μόνον για ένα σχολικό έτος και καλεί τον δήμο Λαρισαίων «να επιλύσει το στεγαστικό πρόβλημα αυτών αναζητώντας μόνιμη και επαρκή λύση».

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Μετά και την απόφαση της αρμόδιας Τεχνικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας που επιτρέπει τη συστέγαση του Πρότυπου Γυμνασίου και Λυκείου Λάρισας με το 2ο Γυμνάσιο-Λύκειο Λάρισας, μόνον για το τρέχον σχολικό έτος, προτίθεστε να ενισχύσετε οικονομικά τον Δήμο Λαρισαίων, ώστε να κατασκευαστούν σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις, σε οικόπεδο του Δήμου, προκειμένου να στεγαστούν μόνιμα τα Πρότυπα Σχολεία Λάρισας;

Αθήνα, 11 Σεπτεμβρίου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Σε ανάμενα κάρβουνα οι ροδακινοπαραγωγοί για τα παραμορφωμένα ροδάκινα

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Σε ανάμενα κάρβουνα οι ροδακινοπαραγωγοί για τα παραμορφωμένα ροδάκινα

Το ροδάκινο, βιομηχανικό και επιτραπέζιο, είναι από τα προιόντα που διακρίνεται για τη δυναμική του και το οποίο αποτελεί βασική καλλιέργεια για ολόκληρες περιοχές του νομού Λάρισας, όπως τον δήμο Τυρνάβου και τον δήμο Τεμπών.

Ωστόσο, οι διαπιστώσεις κρουσμάτων παραμορφωμένων ροδάκινων σε καλλιέργειες εντός του νομού σε συνέχεια αναφορών για την παραμόρφωση των καρπών και σε άλλους νομούς, έχουν θορυβήσει έντονα τους παραγωγούς και ειδικά αυτούς που μεγάλο τμήμα του εισοδήματός τους βασίζεται στην καλλιέργεια ροδάκινου.

Όπως επισημαίνουν, ο υπαρκτός κίνδυνος επιμόλυνσης μπορεί να επιφέρει ολοκληρωτική καταστροφή της καλλιέργειας στον νομό, όπως ήδη συμβαίνει σε άλλους νομούς της χώρας, γεγονός που θα αποτελέσει καίριο πλήγμα για την επιβίωσή τους, όπως και για την τοπική οικονομία. Η δενδροκομία δεν είναι υπόθεση μιας χρονιάς, γι αυτό και σε έκτακτες περιστάσεις, όπως ο κίνδυνος ολοκληρωτικής καταστροφής της καλλιέργειας, απαιτούνται γρήγορες και σωστά ζυγισμένες ενέργειες για να μην χαθεί το εισόδημα των παραγωγών. Εύλογα, λοιπόν, οι ροδακινοπαραγωγοί είναι σε “αναμμένα κάρβουνα” και ζητούν να πληροφορηθούν επισήμως τα ενδεδειγμένα μέτρα προφύλαξης, τη δυνατότητα αποζημιώσεων, τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν σε περίπτωση προσβολής με αναδιάρθρωση καλλιεργειών με ανθεκτικές ποικιλίες ή άλλες καλλιέργειες που δεν θα δημιουργήσουν  φαινόμενα  υπερπροσφοράς  –και  συνεπώς  χαμηλών  τιμών  στην  αγορά-  και κυρίως, το πλάνο της πολιτείας για να αποσοβηθεί ο κίνδυνος μαρασμού ολόκληρων περιοχών που παράγουν εισόδημα από την καλλιέργεια του ροδάκινου.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

  1. Απότις επισημάνσεις και τις δειγματοληψίες που έχουν γίνει στον νομό Λάρισας, ποια είναι η εικόνα που σχηματίζεται για την καλλιέργεια του ροδάκινου απέναντι στην απειλή της παραμόρφωσης;
  2. Ποιάσυγκεκριμένα ενδεδειγμένα μέτρα πρέπει να ακολουθήσουν οι παραγωγοί προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος επιμόλυνσης και συνεπώς η ζημιά;
  3. Ποιό το πλάνο της πολιτείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παραμόρφωσης τουροδάκινου και την προστασία του εισοδήματος των ροδακινοπαραγωγών;

Αθήνα, 23 Αυγούστου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

Ζημιές από μπουρίνια σε καλλιέργειες νομού Λάρισας

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

ΘΕΜΑ: Ζημιές από μπουρίνια σε καλλιέργειες νομού Λάρισας

Δυστυχώς,   η   καιρική   αστάθεια   στο   τέλος   του   καλοκαιριού   τα   τελευταία χρόνια επαναλαμβάνεται ελέω της κλιματικής κρίσης και επιφέρει ζημιές σε υποδομές και την πρωτογενή παραγωγή.

Θύματα των μπουρινιών των προηγούμενων ημερών και οι αγρότες του νομού Λάρισας, που είδαν την παραγωγή τους να πλήττεται είτε από τους ισχυρούς ανέμους, είτε από την ισχυρή βροχόπτωση, είτε από το χαλάζι.

Πιο συγκεκριμένα, στο Δαμάσι του δήμου Τυρνάβου, στη Μεσοράχη του δήμου Κιλελέρ, στην Τερψιθέα του δήμου Λάρισας, στα Βρυσιά και το Ναρθάκι του δήμου Φαρσάλων, άλλα και στην ευρύτερη περιοχή γύρω από αυτά, έντονα καιρικά φαινόμενα προκάλεσαν καταστροφές σε βαμβάκια, βιομηχανική ντομάτα, αμπέλια, λαχανοκομικές και δενδρώδεις καλλιέργειες, προκαλώντας απόγνωση στους πληγέντες αγρότες, οι οποίοι σύντομα ανέμεναν να συγκομίσουν την παραγωγή τους. Οι υψηλές θερμοκρασίες το φετινό καλοκαίρι έχουν πρωιμίσει τις παραγωγές και οι πληγέντες αγρότες, οι οποίοι κυριολεκτικά στο «πάρα πέντε» και έχοντας πραγματοποιήσει σχεδόν όλα τα έξοδα τις χρονιάς, βλέπουν τους κόπους τους να εξανεμίζονται.

Μετά και τις πρωτοφανείς σε ένταση και έκταση περυσινές καταστροφές από τον Daniel και τον Elias, οι έντονες καιρικές συνθήκες αυτή την περίοδο αποτελούν πραγματικό φόβο για τους αγρότες, που εύλογα αναμένουν από την πολιτεία να βρίσκεται σε κατάσταση αυξημένης εγρήγορσης για την έγκαιρη αποτύπωση των ζημιών και για την πραγματοποίηση γρήγορων και δίκαιων αποζημιώσεων.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να διεκπεραιωθούν το συντομότερο δυνατό οι διαδικασίες εκτίμησης και αποζημιώσεων για τις ζημιές που προκάλεσαν στο «παρά πέντε» της συγκομιδής τα μπουρίνια του Αυγούστου σε καλλιέργειες του νομού Λάρισας;

Αθήνα, 21 Αυγούστου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΜΕΤΡΑ-ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

 

ΘΕΜΑ: ΜΕΤΡΑ-ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

Εύλογο προβληματισμό προκαλούν στην ελληνική κοινή γνώμη τα στοιχεία από τα αποτελέσματα των επιτυχόντων στις εξετάσεις για τις στρατιωτικές παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΕΔ), δηλαδή τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ). Οι πολλές κενές θέσεις, η χαμηλή βαθμολογία για την εισαγωγή, αλλά και ο μικρός αριθμός των υποψηφίων καταδεικνύουν, πέραν πάσης αμφιβολίας, ότι υφίστανται σοβαροί αποτρεπτικοί λόγοι για την επιδίωξη εισαγωγής στις συγκεκριμένες σχολές. 

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει, απ’ όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, από τις 747 θέσεις εισακτέων που προκηρύχθηκαν φέτος έμειναν κενές οι 460, δηλαδή ποσοστό 61,58%. Για τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ), κενές έμειναν οι 230 από τις 307 θέσεις που προκηρύχθηκαν, δηλαδή ποσοστό 74,91%, ενώ το σύνολο των υποψηφίων ήταν μόνον 200 άτομα. Στις ΑΣΣΥ οι κενές θέσεις συνολικά ανέρχονται σε 208 από τις οποίες 148 κενές έναντι 200 θέσεων που προκηρύχθηκαν στα Όπλα της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) του Στρατού Ξηράς, ποσοστό 74% και 60 κενές έναντι 103 θέσεων που προκηρύχθηκαν στην κατεύθυνση Τεχνολογικής Υποστήριξης της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ), ποσοστό 60%.

Σε μια εποχή που η ενίσχυση της αμυντικής ισχύος της χώρας συνιστά αδήριτη ανάγκη για την υπεράσπιση της εδαφικής μας ακεραιότητας, της κυριαρχίας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, και ενώ διεθνώς επικρατεί πρωτοφανής ρευστότητα και άνοδος των αναθεωρητικών δυνάμεων, όπως της γειτονικής Τουρκίας, η σταδιακή απίσχναση του στελεχιακού δυναμικού του στρατού μας συνιστά μια αρνητική εξέλιξη.

Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη ότι, έως σχετικά πρόσφατα, το επάγγελμα του αξιωματικού και του υπαξιωματικού στρατού περιβάλλετο με αίγλη, κύρος και αποτελούσε πόλο επαγγελματικής έλξης για τους νέους και τις νέες, είναι φανερό ότι η σημερινή αρνητική μεταστροφή των διαθέσεων οφείλεται σε συγκεκριμένους λόγους. Ένας από αυτούς είναι, αναμφίβολα, οι χαμηλές αποδοχές των στρατιωτικών, που είναι σαφώς αναντίστοιχες με το λειτούργημα που υπηρετούν, την διαρκή ένταση που απαιτεί η εργασία τους και τις συχνές μεταθέσεις, που εγείρουν εμπόδια στην οικογενειακή ζωή τους.

Είναι όμως προφανές ότι η πατρίδα οφείλει πρωτίστως σε αυτούς τους φρουρούς της ελευθερίας μας να δείχνει μεγαλύτερη γενναιοδωρία και να αναγνωρίζει την προσφορά τους. Η επιστροφή στην οικονομική κανονικότητα, μετά την περιπέτεια της πολύχρονης κρίσης που βιώσαμε, όχι μόνον επιτρέπει αλλά και επιβάλλει να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα-κίνητρα ώστε στις εξετάσεις για τις στρατιωτικές παραγωγικές σχολές να λαμβάνουν μέρος πολύ περισσότεροι υποψήφιοι, ανεβάζοντας ταυτόχρονα και τον πήχη επιτυχίας για την εισαγωγή σε αυτές τις σχολές. 

Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

Λαμβάνοντας υπόψη τις πολλές κενές θέσεις στις στρατιωτικές παραγωγικές σχολές, που προέκυψαν μετά τις πρόσφατες εισαγωγικές εξετάσεις, και την απροθυμία συμμετοχής υποψηφίων για την εισαγωγή τους σε αυτές τις σχολές και εν γένει την επιλογή του επαγγέλματος του αξιωματικού και του υπαξιωματικού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, τι μέτρα-κίνητρα προτίθεσθε να λάβετε για τη ταχεία αντιστροφή του αρνητικού κλίματος και την προσέλκυση περισσοτέρων και με υψηλότερες επιδόσεις υποψηφίων;

Αθήνα, 5 Αυγούστου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής:

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...

ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Το φθινόπωρο του 2023, οι πρωτόγνωρες καταστροφικές πλημμύρες Daniel και Elias σφράγισαν ανεξίτηλα τη Θεσσαλία. Σπίτια, καλλιεργήσιμες εκτάσεις, κτηνοτροφικές μονάδες, βιοτεχνίες και βιομηχανίες πλημμύρισαν, παραγωγικές δραστηριότητες ανεστάλησαν, χιλιάδες κάτοικοι υπέστησαν τις συνέπειες της πρωτοφανούς καταστροφής.

Η πολιτεία από την πρώτη στιγμή έδειξε την ευαισθησία και την ετοιμότητά της για την άρση των προβλημάτων που προέκυψαν με συγκεκριμένα μέτρα που άπτονται σε κάθε τομέα της κυβερνητικής πολιτικής. Ένα τέτοιο μέτρο είναι η μοριοδότηση των μαθητών αποφοίτων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια, όπως προβλέπεται στις περιπτώσεις όσων υποψηφίων προέρχονται από περιοχές που πλήττονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους εξαιτίας φυσικών καταστροφών, όπως καταστροφικοί σεισμοί και πλημμύρες. Την ενεργοποίηση του συγκεκριμένου μέτρου είχα θέσει στον αρμόδιο υπουργό και σε συνάντησή μας στο υπουργείο Παιδείας, στις 9 Νοεμβρίου 2023, επισημαίνοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι μαθητές των πλημμυροπαθών περιοχών κατά την προετοιμασία τους ενόψει των πανελληνίων εξετάσεων.

Η πρόνοια αυτή, άλλωστε, προβλέπεται με το άρθρο 13Β του ν. 4186/2013 σύμφωνα με το οποίο «οι μαθητές της τελευταίας τάξης και οι απόφοιτοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ περιοχών που πλήττονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους εξαιτίας φυσικών καταστροφών, όπως ιδίως από καταστροφικούς σεισμούς και πλημμύρες, εισάγονται καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε Σχολές, Τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Α.Ε.Ι. και των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών».

Επειδή οι προϋποθέσεις αυτές καλύπτουν απολύτως και τους μαθητές των σχολείων της Θεσσαλίας που επλήγησαν από τις πλημμύρες του φθινοπώρου του 2023, εύλογα αναμένεται η σχετική υπουργική απόφαση, σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται με τις αλλαγές που έγιναν στο ανωτέρω άρθρο με τον Ν. 4777 ΦΕΚ Α΄ 25/17.02.2021.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

Με δεδομένο ότι ολοκληρώθηκαν οι Πανελλήνιες Εξετάσεις και ανακοινώθηκαν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, πότε προτίθεστε να εκδώσετε τη σχετική υπουργική απόφαση, με την οποία θα παρέχεται μοριοδότηση στους υποψηφίους μαθητές και αποφοίτους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για την εισαγωγή τους σε τμήματα και σχολές ΑΕΙ, οι οποίοι προέρχονται από τις περιοχές της Θεσσαλίας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες Daniel και Elias;

Αθήνα, 29 Ιουλίου 2024

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάξιμος Χαρακόπουλος

Read more...